~~~~~~Lilypie Fifth Birthday tickers ~~Lilypie Second Birthday tickers~~~~~~

Tuesday, February 8, 2011

新春快乐 The year of Rabbit

今年的佳节因为瀚今的意外,气氛不是太浓厚。塞翁失马焉知非福。我们依然有一些庆祝。先来看看可爱的小兔子,在Lim's (一家很有东方意味的古董店)发现的,于是买了给所有的孩子们 (没有收到的童鞋,请举手,我还有多的:))

Han Jin's fall set the tone of this holiday season, and we spent our new year eve in NUH. However, we were fortunate enough to have these friends kept the CNY holiday spirit high. There is a Chinese saying about blessing in disguise and silver lining.


We brought Mei Mei to nearby friends' places during the 4-day holiday, and dressed her up in traditional attire.

再来看看妹妹的唐装,评价一下哪一套最美?


下来是爸爸妈妈(哦,妈妈又臭美了)和瀚今瀚月四处出游 (瀚今坐推车了,还好有两部)。We pushed Han Jin and Han Yue around in prams. Quite pleasantly, and enjoyed the family outing, especially that I don't have to carry Mei in arms, haha..


最后是佳佳家的爸爸之夜,本来是给爸爸们喝酒清聚的。可以有了爸爸就少不了妈妈和娃娃们:) 而且一如既往地娃娃们成了主题,散会前不忘主题地给爸爸们合个影!It supposed to be a Daddy's Night at Jia Jia's, for the guys to get together and have some alcohol, but without fail, kids are at the center stage.



新年快乐!万事如意!

3 comments:

  1. 健敏,我超喜爱这可爱的新春小红兔。红兔与宏图近音哦!好兆头!幸好有善玄童鞋代表我家得了一只。现今它摆放在我家玄关欢迎接来宾。

    唐装的妹妹甜美可爱哦!去年我也像你一样在新春佳节让善玄穿几套唐装可今年我发觉我们俩都没穿唐装。可能马来西亚天气太热了又逢我马六甲的家险遭水患,没兴趣和心情打扮。我想善玄可乐了可继续穿她喜爱的便装T-shirt。

    ReplyDelete
  2. 开心你喜欢小红兔! 妹妹的唐装有一件就是传自善玄的。其他的也都是佳佳或文红文君的。我只买了一件。。

    等待你发马来西亚过新年的entry上来!

    ReplyDelete
  3. 我当然会选善玄那套妹妹穿的最美,最有feel。它有喜鹊恭贺新禧,我们去年初二还看到真的喜鹊飞进我家。所以我本人超喜爱它。这是我一位好友送善玄新春礼物,重点是善玄又不抗拒穿它:)

    ReplyDelete